مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:21050 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

من در برابر گناهان كبيره و كم اراده هستم چكار كنم كه بتوانم اراده ام را قوي كنم تا بتوانم در برابر گناهاني مانند استمناء مقابله كنم؟



از اين كه با ما تماس گرفتي و مشكل خودت را درميان گذاشته اي سپاسگزاريم، اميدواريم بتوانيم به رفع مشكلت كمك كنيم.

دوست عزيز، قبل از هر چيز بايد بگوييم از خودت نااميد مباش كه يأس و نوميدي از سپاه شيطان است و عامل شكست واميد باعث موفقيت و پيروزي است. هرگز گمان نكن در انجام مأموريت ومسؤوليت ناتوان هستي، همين كه توانسته اي چندين بار برخي كارها را ترك كني نشان دهنده اراده خوبي است كه داري. هرگز و هيچ وقت به خودت تلقين نكن موفق نيستي، چه اين كه بارها شاهد موفقيت بوده اي. اصولاً انسانها شاهد شكست و پيروزي و صواب و خطا در زندگي و كارهايشان هستند. انسان با خطا و صواب عجين است. در شرايط گوناگون و بهره مندي از عوامل تربيت ممكن است به يك طرف بيشتر گرايش پيدا كند. ولي به هر حال انسان موجودي تغيير پذير و در نهايت تربيت پذير ست. انسان بجز در موارد ذاتي، موجودي است كه بر اثر عوامل تربيتي مثل خانواده، مدرسه، دوستان و همسالان و ... مي تواند تحوّل و دگرگوني پيدا كند.

اگر مي بيني كه تا به حال چند بار كارهاي خلاف را ترك كرده اي نشان ضعف اراده تو نيست بلكه نشان دهنده بهره مندي نامناسب از عوامل تربيت است

انسان بايد در ارتباطات خانوادگي، دوستانه و ... مراقبت كند. خانواده ها اگر رعايت اين امور را نكنند، قطعاً فرزندانشان به راههاي خلاف و باطل كشانده خواهند شد. جوانان و خانواده ها اگردر گزينش دوستان مراقبت و مواظبت ننمايند، ممكن است توسط دوستان ناباب به گناه و خطا و كارهاي ناصواب آلوده شوند. در ارتباطهاي دوستانه هميشه بايد دوستاني خوب برگزيد، بايد مراقبت كرد دوستاني برگزينيم كه از جهات انساني از ما برتر و والاتر باشند تا بر فضايل و كرامات ما افزوده تر شود و به قول معروف :

همنشين تو از توبه بايد تا تو را عقل و دين بيفزايد

از سوي ديگر اگر دوستان ناباب و ناشايستي اختيار كنيم، بدون ترديد فضايل و كمالات خود را از دست خواهيم داد و به لودگيهاي آنان مبتلا خواهيم شد. لذا شخصيت هر فرد در چهره دوستانش تبلور مي يابد. افراد را مي توان از طريق دوستانشان شنــاخت، اگـــردوستانشان صالح و شايسته باشند، آنان نيز شايسته و صالح خواهند بود، اگر بر عكس ناپاك و ناصالح باشند، آنها نيز ناصالح و خطاكار خواهند بود.



دوست عزيز، باز هم تكرار مي كنيم ضعف در اراده تو نيست، بخشي از مشكل طبيعي است،هر جواني غريزه دارد كه بايد ارضاء كند و يا اين كه غريزه ديگري را جايگزين نمايد. بنابراين براي ارضاء غريزه جنسي، بهترين راه ازدواج است. ولي اگر اين امر به دلايلي امكان پذير نبود بايديكي ديگر از غرايز را مثل حس علم جويي و حقيقت جويي را جايگزين غريزه جنسي كرد و با مطالعه و تحقيق و نوشتن مقاله و تهيه سخنراني و روزنامه و ... غريزه و گرايش علم يابي را جايگزين غريزه جنسي نمود.

برادر بسيار خوب وعزيز، مطمئن باش بخشي از مشكل تو طبيعي است و اصلاً مشكل نيست، بلكه ناشي از تمايلي است كه خداوند در وجود انسان قرار داده است، ولي بايدسعي كني آن را از راه صحيح سير و اشباع كني.

بنابراين توصيه مي كنيم اگر براي خودت و خانواده ات مقدور هست، نامزد بگير و اگر نمي توانيد زندگي مشترك را شروع كنيد، هيچ اشكالي ندارد، نامزد باشيد و هر دوي شما در زندگي پدرتان باشيد. ولي مطمئن باش مشكل تو حل خواهد شد.

ولي اگر به دلايلي اين امر براي تو و خانواده ات ميسر نيست، توصيه مي كنم هرگز در محيط خانه تنها نباش و اگر ناگزير در چنين شرايطي قرار گرفتي، قبل از آن كه افكار شيطاني به سويت هجوم بياورند و تو را از كوره خارج كنند، به قرآن كلام وحي پناه ببر يا مشغول عبادت و راز و نياز با خدا شو،دعا و زيارت بخوان و يا كتابهاي مورد علاقه ات را (غير از كتابهايي كه محرك جنسي مي آورد) مطالعه كن. مشغول نگارش خاطرات غير جنسي و اخلاقي و يا نگارش مقاله ادبي و ... شو، بالاخره خودت را به طريقي مشغول كن تا از فكر كردن به امور جنسي بازبماني. از غذاهاي تحريك كننده غريزه جنسي مثل پياز، تخممرغ و ... كمتر استفاده كن. سعي كن صحنه هاي تحريكآميز (خواه در تلويزيون يا فيلم و ..)مشاهده نكني و از تماشاي آن اجتناب كن. در مسير حركت از خانه تا دانشگاه و ... خودت را با ذكر الهي و يا حفظ كردن آيات قرآن و احاديث يا حتي جملات و لغات زبان انگليسي و عربي و يا فرمول رياضي و ... ، سرگرم كن، تا ناگزير نباشي مرتباً به اطراف نگاه كني، و صحنه ها و چهره هايي ببيني و يا به مسايلي فكر كني، كه تحريك كننده باشد. بدين طريق پس از مدتي ميتواني آيات و سوره هايي از قرآن، احاديثي از معصومين( يا بخش زيادي از مطالب درسي را حفظ كني.

روابط خودت را با دوستانت اصلاح كن، اگر دوستان نابابي داري، به مرور ارتباط خودت را با آنان قطع كن، سعي كن با افراد صالح و شايسته ارتباط برقرار كني. اگر در خانواده تان از فيلم ها و نوارهاي غيرمجاز استفاده مي شود، به خانواده يادآور شو آنها را جمع آوري كنند، از خداوند بزرگ و قدرت لايزالش و روح پاك و مطهر امامانبزرگوار مدد و ياري بطلب و با عزم و اراده اي پولادين به مقابله با شرارتها برخيز، و بدان كه اگر بخواهي مي تواني همچنان كه توانسته اي. اگر تصميم بگيري كه تا بحال نشان داده اي مي تواني تصميم بگيري، عملاً به مقابله برخيزي، حتماً موفق مي شوي.

از جمله گناهان كبيره اي كه به آن وعدة عذاب داده شده، استمناء است. رسول خدا( مي فرمايد : هر كس با دست، شهوتش را بيرون كند ملعون است. همچنين از امام صادق( از حكم استمناء مي پرسند، آن حضرت مي فرمايد : مثل اينست كه با خودش نكاح كرده (ازدواج كرده) و اگر كسي را كه چنين كاري مي كند بشناسم، با او همخوراك نخواهم شد. راوي حديث ميپرسد از كجاي قرآن حكم آن فهميده مي شود، فرمود : از آيه و من ابتغي وراء ذلك فاولئك هم العادون(1) هر كس با غير از همسر و كنيزش شهوتش را دفع كند ايشان تجاوز كارانند. راوي پرسيد گناه زنا بزرگتر است يا استمناء؟ حضرت فرمود : استمناء گناه بزرگي است و در حكم زنا كردنست، يعني با گناه زنا برابر مي باشد. در مورد مضرات جسمي و روحي استمناء بايد گفت اين عمل مبتلايان را بضعف قواي شهواني دچار مي كند، جبون (ترسو) و بيحال بار مي آيند. عمل غيرطبيعي جنسي يعني استمناء با جلق از لحاظ روابط نزديكي كه با حواس پنجگانه دارد در درجه اول در چشم و گوش اثر مي گذارد، بدين معني كه ديد چشم را ضعيف كرده و حس شنوايي را نيز تا اندازه قابل توجهي از كار مي اندازد، علاوه بر اينها تحليل رفتن قواي جسماني و روحي، كم شدن خون، پريدگي رنگ، نقص قوة حافظه، لاغري، ضعف و سستي زياد از حد، سرگيجه، بي اشتهايي، بدخلقي(بداخلاقي)، عصبانيت و هزاران آفت ديگر از بيماريهائيست كه گريبان مبتلايان به استمناء را خواهد گرفت؛ ازبدبختيهاي مبتلايان به استمناء يكي اينست كه قوة اراده آنان به كلي مختل مي شود. افرادي كه مبتلا به استمناء هستند اگر به كار خود ادامه دهند، از لحاظ جنسي فرسوده شده، و براي هميشه از لذايذ جنسي بخصوص در دوران ازدواج محروم مي گردند. شخص مبتلا به استمناء اگر به اين صورت از مردي نيافتد بطور قطع بصورت سرعت انزال، عدم نعوظ، نعوذ بي دوام و امثال اينها به ناتواني جنسي مبتلا خواهد شد.

براي علاج اين گناه در قدم اول، بايد توبه كنيد، و تصميم بگيريد از همين لحظه كه اين نامه بدستتان مي رسد ديگر دست به اين كار نزنيد و تفكر در آثار و عواقب سوء اين عمل مي تواند در ترك اين گناه بسيار مفيد باشد. و ديگر اينكه از كارهايي كه سبب تحريك شهوت مي شود، پرهيز كنيد. مثل نگاه همراه با لذّت و مفسده انگيز به نامحرم، معاشرت با رفقاي بد، تفكر و تخيّل امور شهوت انگيز، نگاه به فيلمها و عكسهايي كه شهوت را تحريك مي كند، گوش كردن به حرفهايي كه موجب تحريك غريزة جنسي مي شود. و توجه داشته باشيد وقتي براي استحمام به حمام مي رويد، سعي كنيد لباس زيري كه آلت شما را مي پوشاند را تا لحظات آخر استحمام بر تن داشته باشيد و در صورت نياز اگر از تنتان درآورديد، از نگاه به آلت خود پرهيز نماييد، و هرگاه به ذهنتان انجام اين عمل پست ظهور كرد، ذكر خدا را از جمله صلوات بر محمد و آل او يا اذكار ديگر را فراموش نكنيد. در ضمن برخي اعمال عبادي از جمله نماز، قرآن خواندن، روزه هاي مستحبي كه سبب ايجاد رابطه با خداوند مي شود و در كم كردن قوة شهويه نيز بسيار مفيد مي باشد را در برنامه خود داشته باشيد. ورزش كردن و ازدواج نيز اگر به سن ازدواج رسيده ايد را نيز به شما توصيه مي نماييم. با آرزوي موفقيت براي شما در ترك اين گناه و التماس دعا.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.